Ga naar hoofdinhoud

Ons uniek ontwikkelproces is opgedeeld in vier stappen:

Ontdekken, Creëren, Bouwen en Lanceren.

Ontdekken

Allereerst duiken we in de wereld van medische apps. Indien de klant al een idee heeft over de app, soms zelfs een uitgewerkt plan, bespreken we samen de wensen en functie-eisen. Zo niet gaan we samen exploreren.

Creëren

We besteden zeer veel aandacht aan het bepalen hoe gebruikers interacteren met onze apps. Dat moet met eenvoud. Een team staat klaar om die eenvoud te vinden, en om grafisch gezien kunstwerkjes te maken.

Bouwen

Dit is de tijd van veel pizza’s en cola, brandstof waarmee onze ontwikkelaars de code voor de medische app schrijven. Het liefst houden we de klant zoveel mogelijk betrokken bij dit proces, indien gewenst natuurlijk.

Lanceren

We gaan de app introduceren in de markt. Wellicht eerst onder een kleine groep, maar geleidelijk aan steeds breder. Het is dan ook tijd om op de knop te drukken voor de lancering van de marketingcampagne.

Ontdekken

In de eerste stap, Ontdekken, duiken we in de wereld van medische apps. Indien de klant al een idee heeft over de app, soms zelfs een uitgewerkt plan, bespreken we samen de wensen en functie-eisen. Maar misschien zijn de ideeën nog niet concreet genoeg, en duiken we dieper in de materie. Het liefst doen we dat samen met de eindgebruiker, bijvoorbeeld door een Patient Journey. Dit is een uniek proces waarbij input van de patiënt gebruikt wordt voor het identificeren van behoeftes die met een medische app ingevuld kunnen worden.

Iedereen wil waarde voor z’n investering. Of dat nou beter zorg is, efficiënter werken of app downloads. We zitten daarom graag met de klant samen om het business model te bespreken. Wie weet, soms investeren we ook zelf in de app.

meer informatie over de fase ‘Ontdekken’

Creëren

De tweede stap, Creëren, is de creatieve fase. Interactie- en grafisch ontwerp spreekt voor zich. Maar het liefst bouwen we nog een extra stap in: prototyping. Door een klikbaar model te maken kunnen de functionaliteiten van de medische app in een vroeg stadium getest worden, zonder dat er nog maar één regel code is geschreven (nou vooruit, een beetje dan). Als de medische app helpt bij het diagnostiseren, monitoren of behandelen van individuele patiënten checken we in deze fase ook in hoeverre de app een CE-keurmerk nodig heeft. En tot slot denken we in deze stap na over de marketing. Want de tijden dat de app in de Store zetten succes garandeert zijn echt voorbij.

meer informatie over de fase ‘Creëren’

Bouwen

In de derde stap gaan we de app echt bouwen. Dit is de tijd van veel pizza’s en cola, brandstof waarmee onze ontwikkelaars de code voor de medische app schrijven. Het liefst houden we de klant zoveel mogelijk betrokken bij dit proces, indien gewenst natuurlijk. Het vereist nogal wat kennis en tijd om snel te kunnen schakelen. We kunnen het beta-testen ook onder de doelgroep doen (bijvoorbeeld met patiënten van stap 1). Als de app een CE-keurmerk nodig heeft is dit de fase waarin het technisch dossier gebouwd wordt.

Meer informatie over de fase ‘Bouwen’

Lanceren

De vierde en laatste stap is het meest spannend, omdat we hier de app gaan introduceren in de markt. Wellicht eerst onder een kleine groep, maar geleidelijk aan steeds breder. Het is dan ook tijd om op de knop te drukken voor de lancering van de marketingcampagne. Belangrijk is de feedback die uit de markt komt, vanuit de gebruikers zelf of via in-app analytics. Mocht de app gebruikt worden in een professionale setting geven we implementatietrainingen. Per slot, van mHealth oplossingen over de muur gooien is nog nooit iemand wijzer geworden. We sluiten deze fase af met een uiteenzetting van de ‘App Lifecycle’; welke functionaliteiten worden wanneer ontwikkeld en geïntroduceerd. Want je wenst je medische app wel een lang en gezond leven toe.

Meer informatie over de fase ‘Lanceren’.

We horen graag van je

Wil je meer weten over ons proces?
Neem gerust contact met ons op. We gaan graag de diepte in en leggen het proces tot in de puntjes uit.

Back To Top